Tip of the day

SI DACA NU ITI PLACE SA FACI SPORT?

Daca citesti acest articol, probabil exercitiul fizic nu face parte dintre activitatile tale preferate.

In consecinta, crezi ca toti oamenii se impart in 2 tabere: unora le place sa faca miscare, iar celorlalti nu. Consideri ca tine cumva doar de noroc si uite tu ai avut ghinion, nu iti place sa faci miscare.

Fara sa vrei, invidiezi corpurile ‘tonifiate’ ale unor femei, dar incepi sa dai dezgustata din cap la orice aparitie prea evidenta a unui biceps bine lucrat – ‘arata ca un barbat’ spui tu si te face sa te simti mai bine in propria piele pentru ca ai ajuns demult la concluzia ca este mai bine sa fii moale si feminina, decat sa colcai de muschi si sa pari masculina.

Este usor sa condamni aparenta ‘fetelor-barbat’, dar nu e la fel de usor sa obtii un astfel de corp. Este o munca enorma. Niciuna nu arata asa dintr-un simplu accident. Nu se trezeste nimeni in mod magic aratand ca versiunea feminina a lui Hulk. Este nevoie de ani de dedicatie, sport si, mai ales, alimentatie controlata.

Nu-ti fie frica, nu ti se va intampla o astfel de oroare. Nu fara eforturi imense.

Aspectul tonifiat care iti place atat de mult este combinatia castigatoare dintre hipertrofia (cresterea in volum) muschilor si o dieta echilibrata.

nu imi place sa fac sport, nu iti place sa faci sport

Pana la urma, nu e nevoie nici macar sa-ti doresti sa posezi cea mai buna versiune a fizicului tau, ca sa te apuci sa faci sport.  Toti stim ca e ‘bine pentru sanatate’.

Daca esti o sedentara convinsa, vei uri ideea de a face miscare de 5 ori pe saptamana. Vei uri chiar si ideea de a face miscare o data pe saptamana, dar vei fi mai putin intimidata. De aceea, sfatul meu este sa incepi prin a face orice fel de miscare o data pe saptamana pentru 30 de minute.  Vei crea astfel un obicei- o data pe saptamana poti gasi timp sa faci miscare.

Treptat, vei simti nevoia de mai mult. Asculta-ti corpul. Ceea ce se poate face o data pe saptamana, se poate face si mai des. Vei incepe sa te bucuri de noua senzatie de control asupra corpului tau pe care ti-o da miscarea regulata. Vei invata sa-l intelegi mai bine, prin a-I asculta nevoile.

Aici ajungem la granita intre dragoste si ura pentru activitatea fizica.

Cand inveti sa identifici beneficiile sportului asupra corpului tau, incepi sa constientizezi si rezultatele multiple. Antrenamentele devin mai mult decat un ritual plictisitor pe care esti obligata sa-l mentii ca sa arati bine. In afara beneficiilor superficiale, sportul aduce o stare de bine generala si o imbunatatire a performantei creierului.

Pentru a avea energie, pentru a mentine activitatea cerebrala flexibila si eficienta, corpul tau trebuie sa fie sanatos, mai ales tinand cont ca o cantitate enorma din nutrientii corpului tau sunt folositi ca si resurse de catre creier. Hidratarea, nutritia, activitatea fizica si repausul sunt cu atat mai importante cu cat creierul are capacitatea de a directiona resursele detinute spre zonele spre care alegi sa iti indrepti energia.

In 2009, eram cea mai sedentara fiinta posibil. Combinand sedentarismul cu alimentatia nesanatoasa ajunsesem sa obosesc grav si daca mergeam la cumparaturi in piata. Traiam in chirie la 2 minute de parcul IOR din Bucuresti, dar m-am plimbat in el de 4 ori intr-un an intreg. Imi parea extenuanta ideea de a face orice.

Spre inceputul lui 2010, incepusem un ciclu de diete care incepeau luni si se terminau miercuri sau diete care tineau 2 saptamani, dupa care urmau alte 2 saptamani de mancat necontrolat. Nu faceam inca sport. Nu credeam ca m-ar putea ajuta.

Dupa un an de astfel de esecuri dureroase, frustrata si chinuita psihic, am decis sa fac Pilates, acasa, de 2 ori pe saptamana cate 20 minute. De la 2 ori pe sapt a cate 20 de minute, am ajuns treptat sa fac de 6 ori pe sapt, 20 de minute, dupa care de 6 ori pe saptamana, cate 40 de minute.

Intre timp, citisem pe internet despre rezultatele spectaculoase date de programul Insanity. Voiam, desigur, rezultate spectaculoase.

Datorita celor 3 luni de Pilates, ajunsesem sa cred ca pot si mai mult. Ajunsesem sa vreau mai mult. Astfel, a urmat Insanity.

Daca as spune ca uram fiecare secunda din acele 40 de minute din Faza 1, nu as exagera. Le uram. Dar undeva pe la jumatatea Fazei 1 am inceput sa realizez ca devin din ce in ce mai puternica si nu mor de 5 ori pe minut.

A urmat faza a doua, la sfarsitul careia aratam exact asa cum as fi visat sa arat. Totusi, imi parea remarcabil mai mult faptul ca nu mai oboseam fizic. Ma simteam puternica, invincibila.

Abia atunci a inceput sa imi placa sportul. Nu din cauza ca aratam bine, ci din cauza ca ma facuse sa ma simt invincibila.

Am continuat sa fac sport de atunci.

Poti si tu! Incepe azi, iar peste o luna te vei bucura ca ai facut-o.

 

*Vrei sa incepi, dar nu stii de unde? Citeste si:

Cum construiesti un program de exercitii fizice, folosind doar greutatea corpului tau

 

About Carina 97 Articles
Carina Badea - IN CURAND