SI DACA NU ITI PLACE SA FACI SPORT?

nu imi place sa fac sport, nu iti place sa faci sport

 

Daca citesti acest articol, probabil exercitiul fizic nu face parte dintre activitatile tale preferate.

In consecinta, este posibil sa crezi ca toti oamenii se impart in 2 tabere: unora le place sa faca miscare, iar celorlalti nu. Poate consideri ca tine cumva doar de noroc si tu ”ai avut ghinion”, nu iti place sa faci miscare.

 

Chiar si asa, este posibil sa-ti doresti un aspect ”tonifiat” al corpului.

 

➡️ Aspectul tonifiat care ne place atat de mult este combinatia castigatoare dintre hipertrofia (cresterea in volum) muschilor si o dieta echilibrata. Iar pentru a obtine asa ceva, este nevoie sa facem miscare de 3-5 ori pe saptamana, in functie de rezultatele dorite si antrenamentele alese.

 

Daca esti o sedentara convinsa, este absolut normal sa te sperie ideea de a face miscare de 5 ori pe saptamana. Si pe buna dreptate. Nu este necesar sa faci antrenamente de 5 ori pe saptamana pentru a obtine beneficiile si rezultatele dorite, mai ales la inceput.

Ai putea sa incepe prin a face orice fel de miscare o data sau de 2 ori pe saptamana pentru 30 de minute. O data sau de 2 ori  pe saptamana poti gasi timp pentru miscare.

 

Vei contribui astfel la crearea unui nou obicei sanatos. 

 

Treptat, vei simti nevoia sa  faci mai mult. Asculta-ti corpul. Ceea ce se poate face o data sau de 2 ori pe saptamana, se poate face si mai des. Vei incepe sa te bucuri de noua senzatie de control asupra corpului tau pe care ti-o da miscarea regulata. Vei invata sa-l intelegi mai bine, prin a-I asculta nevoile.

 

Asa vei putea ajunge la ”granita dintre dragoste si ura” pentru activitatea fizica.

 

Atunci cand incepi sa identifici beneficiile sportului asupra corpului tau, incepi sa constientizezi si rezultatele multiple. Antrenamentele devin mai mult decat un ritual plictisitor pe care esti obligata sa-l mentii ca sa arati bine. In afara beneficiilor superficiale, sportul aduce o stare de bine generala si o imbunatatire a performantei creierului.

 

Pentru a avea energie, pentru a mentine activitatea cerebrala flexibila si eficienta, corpul tau trebuie sa fie sanatos, mai ales tinand cont ca o cantitate enorma din nutrientii corpului tau sunt folositi ca si resurse de catre creier.

Hidratarea, nutritia, activitatea fizica si repausul sunt cu atat mai importante cu cat creierul are capacitatea de a directiona resursele detinute spre zonele spre care alegi sa iti indrepti energia.

 

si daca nu iti place sa faci sport

 

In 2009, eram ceea ce acum numesc ”cea mai sedentara fiinta posibil”.

 

Combinand sedentarismul cu alimentatia nesanatoasa ajunsesem sa obosesc chiar si atunci cand mergeam la cumparaturi in piata. Traiam in chirie la 2 minute de parcul IOR din Bucuresti, insa m-am plimbat in el de 4 ori intr-un an intreg. Mi se parea extenuanta ideea de a face orice.

 

Spre inceputul lui 2010, incepusem un ciclu de diete care incepeau luni si se terminau miercuri sau diete care tineau 2 saptamani, dupa care urmau alte 2 saptamani de mancat necontrolat. Nu faceam inca sport. Nu credeam ca m-ar putea ajuta.

 

Dupa un an de astfel de esecuri dureroase, frustrata si chinuita psihic, am decis sa fac Pilates, acasa, de 2 ori pe saptamana cate 20 minute. De la 2 ori pe sapt a cate 20 de minute, am ajuns treptat sa fac de 6 ori pe sapt, 20 de minute, dupa care de 6 ori pe saptamana, cate 40 de minute.

 

Intre timp, citisem pe internet despre rezultatele spectaculoase date de programul Insanity. Voiam, desigur, rezultate spectaculoase.

 

Datorita celor 3 luni de Pilates, ajunsesem sa cred ca pot si mai mult. Ajunsesem sa vreau mai mult. Astfel, a urmat Insanity.

 

Daca as spune ca uram fiecare secunda din acele 40 de minute din Faza 1, nu as exagera. Le uram. Dar undeva pe la jumatatea Fazei 1 am inceput sa realizez ca devin din ce in ce mai puternica si nu mor de 5 ori pe minut.

 

A urmat faza a doua, la sfarsitul careia aratam exact asa cum as fi visat sa arat. Totusi, imi parea remarcabil mai mult faptul ca nu mai oboseam fizic. Ma simteam puternica, invincibila.

 

Abia atunci a inceput sa imi placa sportul. Nu din cauza ca aratam bine, ci din cauza ca ma facuse sa ma simt invincibila.

Am continuat sa fac sport de atunci.

 

Te-am convins? Poti si tu!

Incepe chiar azi, iar peste o luna te vei bucura ca ai facut-o.

 

 Citeste si: Cum construiesti un program de exercitii fizice, folosind doar greutatea corpului tau

 

About Carina 79 Articles
Carina Badea - Nutritionist. Coach in schimbare de comportament alimentar. Specialist in nutritie sportiva vegetariana si vegana. Consilier NLP.