AM FOST LA CONVENTIA DE FITNESS ORGANIZATA DE FITNESS SCANDINAVIA

FB_IMG_1458841736642Cat de des ti se intampla sa te afli intr-o multime de oameni care impartasesc toti aceeasi pasiune? Si daca pasiunea lor este si pasiunea ta?

Am avut ocazia sa particip la o multime de clase, organizate de traineri diferiti. Ceea ce face diferenta dintre un trainer bun si unul extraordinar este, dupa parerea mea, pasiunea – si nu talentul. La fel si in nutritie. La fel si in alte domenii. De aceea, admir mai degraba pasiunea.

O Conventie de Fitness cum este cea organizata de Fitness Scandinavia, este un loc unde iti poti duce pasiunea pentru o frumoasa reincarcare si inspiratie. Daca activezi in domeniul fitness-ului, cel al nutritiei sau poate esti doar pasionat de sport, un astfel de eveniment este un “must”.

Clase si seminarii la care am participat:

Sambata:

Healthy Lifestyle, Cristian Margarit- nu a fost primul seminar al lui Cristian Margarit la care am participat de buna voie si nesilita de nimeni. Ceea ce poate insemna doar ca sunt chiar interesante. Si pentru ca ar fi contraproductiv sa fac rezumat al unui intreg seminar aici, voi alege o singura idee despre care poate nu stiai si poate te va ajuta. Astfel, pentru slabire, micul dejun ar trebui sa consiste mai degraba din surse de proteine si lipide, si nu carbohidrati. Nivelul de grasimi din sange la aceasta ora este ridicat. Ce se intampla atunci cand mananci carbohidrati? Creste nivelul de insulina, hormon binecunoscut a fi anabolic- iar insulina va impinge inapoi in celulele tesutului adipos grasimile prezente in sange, ceea ce ar fi nedorit din punct de vedere al slabitului, nu-i asa?FB_IMG_1458841399972

“No Pain”, Cristian Deaconu. Trebuie sa recunosc, denumirea clasei m-a indus in eroare, ma asteptam mai degraba la o combinatie de Yoga si Stretching. Astfel, ceea ce a urmat m-a prins total nepregatita psihic 🙂 Cristian a inceput cu burpees, multe. Atunci am inteles, urmeaza un antrenament de tip HIIT. Genuflexiuni multe, flotari multe, sarituri multe. Chiar in momentul in care ma gandeam ca poate ar fi trebuit sa introduca si niste circuite, au aparut circuitele. Mi-a placut.

”From 0 to 1 million dollars from a fitness club”, Andra Munteanu. Iarasi, daca ar fi sa aleg o singura idee din ceea despre ce a ales sa vorbeasca in speach-ul ei Andreea, aceasta ar fi ca in marketingul de astazi, constructia brand-urilor ar trebui sa mizeze pe autencitate. Clientii sunt atat de obisnuiti cu ceea ce insemna imagine perfecta, construita atent de echipa de Marketing si PR, incat vor evita deliberat astfel de mesaje. De citit ”Lean Start-up”, de Eric Ries.

”Training program design” Lucian Nicolescu- ne-a vorbit despre ciclizare- un concept eficient, cunoscut mai ales de cei care se pregatesc sau antreneaza sportivi pentru competitii. Pornind de la ciclizare, Lucian ne-a vorbit si despre un sistem de antrenare ce permite recuperarea rapida a muschilor, plecand de la ideea ca prin adaptare, muschii ce sunt antrenati mai des, se vor recupera mai rapid. Nu pot spune ca m-a convins, dar mi-a trezit, cu siguranta, interesul.

3D functional Training”, de Matthew Griffiths. Absolut fascinant ca si trainer, Matthew crede in antrenamentele ce asigura functionalitatea corpului. Corpul uman este un intreg, sistemul muscular este de fapt un corp muscular legat prin fascii. Sanatatea oricarei dintre articulatii le afecteaza pe celelalte. Astfel corpul trebuie antrenat pentru functionalitate la nivel  tridimensional- nu doar fata-spate, ci si miscari laterale (incearca sa vizualizezi un arc de rotatie). Ca rezultat, vei preveni accindentarile, iti vei imbunatati performanta si vei si arata mai bine in oglinda.conventia fitness scandinavia

”The power of words” de Alina Erbiceanu. Comunicarea este principala noastra resursa, putem folosi cuvintele astfel incat sa obtinem rezultate sau sa le sabotam. Pentru a putea obtine rezultate in relatiile cu clientii trebuie sa invatam sa comunicam cu ei. Putem incepe prin a ne parasi carapacele de experti si sa ASCULTAM clientii, astfel le vom afla nevoile, motivatiile, dar si limitarile.

”Pilates flow Motion” de Stefano Crocetta. Trebuie sa recunosc, am o slabiciune pentru Pilates, tocmai pentru ca a fost primul sport de care am putut sa ma “tin” si care a dat rezultate si m-a pregatit pentru mai mult. Ceea ce am vazut pe scena acestei clase a depasit orice asteptare a mea. Nu am vazut niciodata un flow mai frumos, executat mai lin de atat. Pozitii de Pilates in care te doare tot corpul? Nu si daca te pierzi in muzica aleasa de Stefano si in miscarile ce parca curg. Cu tot cu zambet. Este genul de clasa si antrenor care m-ar transforma in clienta fidela la orice sala.

”Tai chi combat” de Beko Kaygee. Incalzire cu miscari usoare si controlate de Tai Chi. Coreografie frumoasa, senzatie de relaxare psihica pe care o poti obtine doar intr-o clasa de Yoga. Probabil pentru ca Beko este si instructor de Yoga. A urmat munca pe echipe. O combinatie intre miscari Yin si Yang, ceea ce inseamna ca a trebuit pe rand sa conduc si sa ma las condusa de partener. Am aflat cu aceasta ocazie ca imi este mai usor sa conduc, decat sa ma las condusa, ceea ce nu e neaparat de bine 🙂

Clase la care mi-as mai fi dorit sa particip, sambata:

SFT VS Bosu, Alexandru Valah

Limitless, Valentin Vasile

Power Yoga, Beko Kaygee

Steel Combat, Fernando Goriniconventia fitness scandinavia

Duminica:

“3D Functional Plyometric Conidition,” Matt Griffiths– masina in actiune. Fitness functional intr-o forma interactiva. Un work-out pe care-l resimti si in cei mai mici muschi ai corpului tau.  Genul de antrenament care construieste corpuri puternice, functionale si frumoase.

“Latest global trends in nutrition for weight loss”, Valentin Vasile. Valentin a ales sa vorbeasca despre ORTHOREXIE. Sunt sigura ca ai auzit deja de Anorexie, Bulimie, chiar si Binge Eating. Orthorexia este cea mai nou descoperita boala a alimentatiei, definita ca si ”obsesia patologica pentru mancatul sanatos si, mai ales, curat”. Este recomandat sa mananci constient si sa alegi sursele alimentare care sa-ti ajute corpul sa se simta bine si sa fie sanatos. Ceea ce nu este recomandat este dezvoltarea unei obsesii. Poate ca te va surprinde, dar obsesiile creeaza stres acolo unde nu ar trebui sa fie, iar stresul este mai nociv pentru corpul tau decat BPA-ul sau pesticidele. Toxicitatea sta in cantitate, mai degraba decat in calitate.

“The truth about diets”, Gabriela Nedelea. Cea mai buna dieta este motivatia. Rezultatele obtinute de tine sunt ale tale personal, nu ale nutritionistului sau antrenorului tau. Pentru a putea slabi trebuie sa creezi obiceiuri, sa poti continua la sfarsitul dietei stilul de viata invatat in perioada slabirii. Nu este recomandat sa tii diete ce au termen-limita. O dieta nu ar trebui sa fie bazata exclusiv pe alimentatie, slabitul ar trebui sa insemne 80% alimentatie si 20% sport. Cei 20% sunt detaliul care face diferenta.conventia fitness scandinavia

“Tribal Yoga”, Beko Kaygee. Pentru mine personal, Yoga este mai mult decat un antrenament. Nu voi pretinde ca ma simt conectata cu Universul sau ca simt cum imi cresc radacinile cand fac Yoga (desi ar fi chiar interesant), dar Yoga este de fiecare data o experienta aparte. Varianta Tribal Yoga conceputa de Beko este atat de frumoasa, incat te poti pierde cu usurinta in ceea ce simti, facand abstractie de multimea de oameni din clasa sau ca flow-urile nu îti ies perfect. E usor sa descoperi astfel partea salbatica a animalutului domesticizat din tine 🙂

“Prevention of injuries”, Alexandru Valah. Alexandru mizeaza si el pe antrenamentele functionale. Multa lume percepe antrenamentele ca fiind acea parte in care se lucreaza efectiv grupele de muschi, astfel facand abstractie de nevoia incalzirii si stretching-ului inainte si dupa antrenamente. Pentru a putea executa eficient un antrenament mai scurt, dar de intensitate mare, este nevoie de o incalzire mai lunga. Pentru antrenamente lungi de intensitate scazuta spre medie, este nevoie de incalziri mai scurte. Dupa antrenamente este absolut necesar sa executi cateva minute de stretching, pentru a detensiona muschii contractati.

“Lifestyle Coaching”, Florin Cujba. Coaching-ul este arta de a ghida si motiva clientul intr-un sistem de parteneriat. Intr-o relatie echilibrata de coaching, fiecare contribuie cu 50%. Un coach eficient este unul care construieste entuziasm, accepta eventualitatea greselilor, are incredere in client si il respecta. Pentru a putea sa-ti ghidezi eficient clientul trebuie sa fii dispus sa-l asculti si sa-l intelegi. Coaching-ul nu este despre tine si rezultatele tale ca antrenor, ci despre ceea ce-si doreste clientul, dar si ceea ce este dispus sau capabil sa faca pentru a-si imbunatati viata.

Fight Club, Khai-Bo”, Dean Heitman. Ma asteptam la o clasa energica si miscari de kombat. Nu ma asteptam ca instructorul sa faca rap in timp ce preda clasa. Exista ceva mai tare de atat?FB_IMG_1458842747154

Clase la care mi-as fi dorit sa particip, duminica:

Intense Fitness, Alexandru Valah

Body in motion, Stefano Crocetta

Dynamic Stretch, Ileana Rusu

Athletic Medicine Ball Strenght and Conditioning, Matthew Griffiths

Daca te intrebi de ce nu am scris nimic despre clasele de Zumba, Kangoo sau alte tipuri de antrenamente aerobice, raspunsul este: pentru ca nu sunt in sfera mea de interese. Dar amicele mele interesate de astfel de clase au fost absolut incantate de cata inspiratie au primit de la traineri precum Cristina Androne, Gio Pap, Kalin Petkov, Rares Coman etc.

O scurta concluzie? Mi-as fi dorit ca un astfel de eveniment sa fie organizat mai des.

Pentru mai multe informatii, poze, dar si video-uri din cadrul acestui eveniment puteti accesa site-ul oficial Fitness Scandinavia si Fitness Scandinavia pe Facebook.

Facebooktwittergoogle_pluspinterest