MANANC SANATOS, FAC SPORT, DAR NU SLABESC

AP_12_19_2012_21522688_L-638x421

Am fost si eu acolo. E un loc intunecat si rece unde sadesti rosii si cresc baloane.

Nimanui nu ii place sa depuna efort fara a obtine rezultate. Este chinuitor, este frustrant. te face sa vrei sa renunti.

Se intampla mult prea des: persoane care vor sa slabeasca si sunt sigure ca fac tot ce trebuie, mananca ceea ce trebuie, dar uite ca ceva-ceva nu le permite sa slabeasca. Acel ceva le face chiar sa se ingrase un kg de fiecare data cand beau 500 ml de apa.

Nu exista consecinte fara actiuni.

Realitatea dura este ca daca arati intr-un fel care nu iti place, in prezent, este pentru ca faci anumite greseli, in prezent. Desi tu simti ca daca dieta ta este chinuitoare, atunci trebuie sa dea si rezultate sau daca te fortezi sa mergi la sala, atunci ar trebui macar sa arati extraordinar in costumul de baie.

De cele mai multe ori, atunci cand le cer clientelor mele sa tina un jurnal alimentar, ele nu inteleg de ce, pentru ca ele chiar mananca sanatos, problema este doar ca nu slabesc. Dupa care, ajung sa citesc meniuri care ar fi trebuit sa apartina unor modele sau randunici. Confuza, le intreb daca ar mai fi trebuit adaugat ceva si au uitat. Treptat, incep sa-si aminteasca si ca beau suc de fructe (doar e 100% natural) la fiecare masa, si ca ciugulesc intre mese, si ca mai gusta cand gatesc, si ca bebe nu mananca tot, asa ca ele se vad nevoite sa-si ‘asume’ restul.

Nu, nu e un pacat capital si nici nu esti mai putin demna de admirat ca persoana pentru ca mai si gresesti. Totusi daca nu constientizezi greseala, nu ai cum sa o corectezi. De aceea, agatandu-te de iluzia ca tu faci totul bine si faptul ca nu vezi rezultate nu e vina ta, nu iti vei face rau decat tie insati.

Iti sugerez un exercitiu: tine un jurnal detaliat a tot ceea ce mananci si chiar ceea ce bei, o saptamana intreaga. Nu o zi-doua, ci o saptamana intreaga. Desi in primele zile vei fi tentata sa mananci mai sanatos ca sa nu vada jurnalul ca o mai dai si-n bara, spre sfarsitul saptamanii te vei obisnui cu ideea ca faci ceea ce faci, mananci ceea ce mananci si, daca tot o faci, ar fi bine sa afli si unde gresesti.

Poti incepe prin a-ti seta alarma sa sune la fiecare ora-doua pentru ca tu sa iti notezi ce ai facut in acel interval de timp, daca ai mancat ceva, ai baut ceva, motivele pentru care ai facut asta.

De exemplu: ai mancat niste fructe pentru ca te simteai plictisita si nu voiai sa mananci ceva nesanatos.

weight-gain-foods

Dupa o saptamana, reciteste jurnalul. Ar trebui sa poti identifica niste mici abateri pe ici pe colo. Fii realista. Intreaba-te daca iti doresti intr-adevar sa arati mai bine sau sa te simti mai bine. Daca da, atunci trebuie sa faci schimbari. Daca da, atunci trebuie sa iti asumi munca de care va fi nevoie pentru aceste schimbari.

Este in natura umana sa ne opunem schimbarilor. Zona de confort este un loc minunat.

Intotdeauna am crezut ca daca tot trebuie neaparat sa fac ceva, atunci cel mai bine ar fi sa si-mi placa. Nu a insemnat niciodata sa aleg doar activitatile care imi fac placere. Pur si simplu am invatat, de fiecare data, sa imi placa ceea ce fac.

Stiu ca pare cumva dificil, dar crede-ma, este mai dificil sa continui sa faci lucruri de care iti dai seama ca nu iti fac placere, decat sa faci un efort la inceput pentru a realiza ca exista parti pozitive si acestea sunt cele pentru care merita sa faci schimbari.

Decide astazi ca tie iti place sa mananci sanatos, ca iti place sa faci miscare. Repeta-ti asta pana cand vei ajunge sa o crezi. Constientizeaza si blocheaza gandurile care iti spun altceva.

Din fericire, vei avea intotdeauna control absolut asupra modului in care gandesti. Daca vrei sa ai succes in procesul de slabire sau orice altceva in viata, trebuie sa inveti sa vorbesti cu tine insuti. Concentreaza-te asupra a ceea ce vrei sa obtii, nu asupra a ceea ce vrei sa eviti. Alege sa stergi un gand negativ imediat ce apare si sa il inlocuiesti cu altul pozitiv.

Tie iti place sa mananci sanatos si sa faci sport.

Tu meriti sa arati bine si sa te simti bine in pielea ta.

Tu meriti sa fii fericita.

Tu poti.

 

Nota: Exista conditii fizice care pot face procesul de slabire mai lent sau chiar sa il stopeze. Consulta un medic pentru a-ti prescrie tratamentul de care ai nevoie. 

About Carina 79 Articles
Carina Badea - Nutritionist. Coach in schimbare de comportament alimentar. Specialist in nutritie sportiva vegetariana si vegana. Consilier NLP.