PREA BUNA CA SA FIE ADEVARATA: PRAJITURA DIETETICA CU CIOCOLATA

Prajitura cu ciocolata, 8 portii

Prep Time: 8 minutes

Cook Time: 30 minutes

Calories per serving: 440

Fat per serving: 32

Carbs per serving: 19

Protein per serving: 13,4

Fiber per serving: 7,4

Prajitura cu ciocolata, 8 portii

Aceasta prajitura demonstreaza avantajele folosirii ingredientelor de cea mai buna calitate. Secretul retetei este sa preincalzesti cuptorul cat mai mult si sa lucrezi rapid odata ce s-a topit ciocolata. Nu tine prajitura la cuptor pentru mai mult de 8 minute.

Ingredients

  • 500g ciocolata neagra cu peste 70% cacao (300 pentru blat, 200 pentru topping)
  • 10 oua mari, cu galbenusurile separate de albusuri

Instructions

  1. Captuseste un vas rotund cu pergament pentru gatit.
  2. Preincalzeste cuptorul la 200C.
  3. Pentru bain-marie, aseaza un vas mare deasupra altui vas, in care fierbe apa. Eu am folosit 2 cratite de dimensiuni diferite.
  4. Rupe ciocolata pregatita pentru blat in bucatele mici si aseaza-le in vasul pentru bain-marie. Amesteca frecvent pana se topeste toata.
  5. Intr-un vas, bate albusurile pana se intaresc.
  6. Ia ciocolata topita de pe foc. Amesteca cu galbenusurile.
  7. Incepe sa incorporezi si albusurile, putin cate putin, pana obtii o masa uniforma, cu consistenta unui sufleu.
  8. Toarna amestecul in vasul captusit cu pergament si da-l la cuptor pentru exact 8 minute.
  9. Scoate vasul din cuptor si lasa-l sa se raceasca pentru 30 de minute. Apoi pune-l la frigider pentru 12 ore.
  10. Inainte de servire, scoate prajitura de la frigider si rastoarna-o pe suprafata pregatita.
  11. Topeste 200g de ciocolata si toarna in pelicula fina peste tort.
  12. Pune iar la frigider, pentru doar 5 minute.
  13. Pentru servire, trece un cutit prin apa fierbinte si foloseste-l ca sa feliezi prajitura.

Notes

Aceasta prajitura este cunoscuta ca si ''Prajitura Montignac''.

Are Indice Glicemic mic (sub 30). Este Low-Carb, Gluten-Free si Vegetariana. Incearca sa o imparti in 10 sau chiar 12 portii, daca iti doresti sa consumi mai putine calorii.

Au trecut ani buni de cand am incercat-o prima data si este, inca si acum, desertul meu preferat. Iar faptul ca poate fi mancata si atunci cand vrei sa slabesti o introduce in categoria ''prea buna ca sa fie adevarata''. Plus ca necesita doar 2 ingrediente si este usor de preparat.

Pentru topping, poti folosi si altfel de ciocolata. O combinatie care le-a placut tuturor a fost: ciocolata neagra-blat si ciocolata alba-topping.

Pentru blat nu poti folosi decat ciocolata cu peste 70% cacao. Orice altfel de ciocolata va rezulta intr-un esec (mancabil). 🙂

https://projectfit.ro/prajitura-dietetica-cu-ciocolata/

Prajitura Montignac

prajitura dietetica Montignac

Facebooktwittergoogle_pluspinterest