PROJECT FIT

GLUTATHIONE: CEL MAI IMPORTANT ANTIOXIDANT DESPRE CARE NU STIAI NIMIC

Daca ar exista un top al  nutrientilor ”buni la toate”, Glutathione ar fi castigatorul.

 

Glutathione este un puternic antioxidant ce previne deteriorarea componentelor celulare importante, repara si protejeaza corpul de toxine si alte substante nocive, dar si pericolele mediului extrem de poluat in care traim.

 

Glutathione este o tripeptida formata din 3 aminoacizi: Cysteine, Acid Glutamic si Glycine. Toti acesti 3 aminoacizi sunt considerati a fi aminoacizi neesentiali, ceea ce inseamna ca organismul tau este capabil sa produca Glutathione in prezenta acestor 3 aminoacizi.

 

Atunci, de ce este necesar sa consumam alimente ce pot asigura productia de Glutathione? Raspunsul este simplu: datorita stresului oxidativ.

 

Stresul oxidativ este cauzat de diete deficitare in nutrienti, un mediu poluat, medicamente, stres fizic si emotional, stres electromagnetic si radiatie.

Stresul oxidativ este considerat a fi motivul imbatranirii si imbolnavirii. De exemplu: oxidarea colesterolului este cauza bolilor de inima si a aterosclerozei  (si nu nivelurile de colesterol din sange, cum suntem invatati sa credem).

Glutathione face parte din oricare celula a corpului nostru. Cu cat esti mai tanar, cu atat mai mult Glutathione produce corpul tau.

 

 

Exista 2 posibile cauze pentru scaderea cantitatii de Glutathione produse de corpul tau:

 

  1. Corpul este mai putin capabil sa produca Glutathione odata cu imbatranirea
  2. Stresul oxidativ cauzat de mediul ce ne inconjoara, dieta deficitara, supraalimentatie, toxine, aditivi alimentari sintetici (E-urile), stresul emotional si fizic, toate pot compromite productia de Glutathione.

 

Glutathione este necesar in corpul nostru nu doar pentru functionarea normala a sistemului imunitar, dar si pentru functionarea optima a acestuia.

 

Gluthatione este cel mai important antioxidant care ajuta la functionarea optima a tuturor celorlalti antioxidanti (cum ar fi vitaminele C si E), in lupta cu radicalii liberi.

 

Cu cat este mai ridicat nivelul de Glutathione in plasma, cu atat este mai scazut nivelul de stres oxidativ in organism.

 

Glutathione este si un puternic detoxifiant (mai ales pentru droguri si substante carcinogene). Una dintre componentele tripeptidei Gluthatione este Cysteine. N-Acetyl-N-Cysteine este un derivat al Cysteine si este un binecunoscut in spitalele din toata lumea ca si tratament pentru supradoza cu Acetaminophen (Tylenol).

 

importanta Glutathione

Cum poti creste nivelurile de Glutathione din corp?

 

1. Consuma alimente ce ajuta la sintetizarea de Glutathione

 

Gatitul scade nivelurile de Glutathione din alimente, astfel e de preferat sa consumi legume crude si lactate nepasteurizate  (atat timp cat sunt din surse sigure). Bineinteles, carnea trebuie gatita corespunzator.

Alege produse alimentare bogate in Sulf cum ar fi :

  • broccoli
  • varza
  • conopida
  • kale
  • sparanghel
  • ceapa
  • usturoi
  • spanac
  • fasole
  • mazare
  • linte
  • soias
  • sparanghel
  • germeni de grau
  • carne
  • oua
  • lapte

si alimente bogate in Seleniu:

  • nucile de Brazilia
  • seminte de floarea-soarelui
  • ciuperci
  • ceapa
  • peste
  • fructe de mare
  • carne
  • oua.

Acestea pot ajuta sintetizarea eficienta a Glutathione in organism.

2. Adauga ierburi si condimente

 

care sa previna epuizarea rezervelor de Glutathione

  • turmeric
  • cardamom
  • scortisoara
  • salvie
  • busuioc
  • patrunjel etc.
alimente bogate in glutation

www.immunehealthscience.com

3. Alege produse neprocesate sau minim procesate

 

Evita componentele chimice sintetice (E-urile) din mancare, atunci cand poti.

Corpul nu doar produce Glutathione in mod natural, dar il si poate recicla la fel de eficient. Totusi, atunci cand exista prea mult stres oxidativ, cauzat de o dieta nesanatoasa si alimente puternic procesate, nivelurile acestui aminoacid scad, expunandu-ne in fata infectiilor, inflamatiei si inabilitatii corpurilor noastre de a ne detoxifia.

 

4. Alimente bogate in Acid Alpha Lipoic- ALA

 

Iti amintesti de topul mentionat mai sus? ALA ar fi pe locul 2 in acel top, fiind implicat in productia de energie la nivelul celular, stabilitatea nivelului de zahar in sange, sanatatea cerebrala si procesul de detoxifiere.

In mod normal, corpul poate produce Acid Alpha Lipoic in cantitati suficiente, dar in perioadele solicitante pentru organism sau ca si consecinta a unui mod de viata nesanatos, productia de ALA poate intra in declin sau poate fi insuficienta pentru a compensa distrugerile cauzate de stresul oxidativ.

Acidul Alpha Lipoic se gaseste in mod natural in:

  • spanac
  • broccoli
  • cartofi
  • drojdie de bere
  • si organe.

Suplimentarea cu Acid Alpha Lipoic este considerata a fi sigura.

 

5. Acidul Folic si vitaminele B6 si B12

 

sunt vitaminele considerate a fi critice in productia acestui aminoacid. Participa la procesul de metilare, iar acesta, impreuna cu reciclarea si productia de Glutathione, este unul dintre cele mai importante procese biochimice din corpul uman.

Pentru suplimentarea cu Acid Folic este preferata forma activa de 5 metrhyltetrahydrofolate, pentru B6- forma activa P5P si pentru B12-methylcobalamin.

Din alimentatie, Acidul Folic se poate obtine din:

  • pastai
  • linte
  • mazare
  • broccoli
  • salata Iceberg
  • sfecla
  • seminte de floarea soarelui
  • spanac
  • varza de Bruxelles
  • porumb
  • sparanghel
  • cartofi
  • varza
  • alune
  • suc de rosii
  • suc de portocale
  • capsune
  • portocale
  • banane
  • oua.

Vitamina B6 se gaseste in:

  • lapte
  • oua
  • ficat de vita si porc
  • carne de pui si peste
  • nuci
  • alune
  • porumb
  • seminte de floarea soarelui
  • germeni de grau
  • cereale integrale
  • dovlecei
  • banane
  • spanac
  • pastai verzi
  • cartofi
  • mango
  • avocado.

 B12 se obtine din:

 

6. Familia de antioxidanti, inclusiv vitaminele C si E

 

(forma mixta de tocopheroli) lucreaza impreuna in procesul de reciclare a Glutathione. Silimarina este folosita deja de ceva timp pentru imbunatatirea functiei hepatice, dar ajuta si la cresterea nivelului de Glutathione.

 

7. Proteina din zer este considerata a fi o sursa bogata de Glutathione.

 

8. Redu stresul

 

este foarte important sa gasesti modalitati de a te destresa in fiecare zi- poti sa te plimbi in aer liber, sa asculti muzica, sa citesti, sa meditezi. Yoga este o modalitate dovedita a fi foarte eficienta in reducerea stresului.

 

9. Sportul creste nivelurile de Glutathione din organism

 

ajutand imbunatatirea functionarii sistemului imunitar si capacitatea de detoxifiere a organismului. Miscarea regulata iti va ajuta corpul sa isi imbunatateasca in mod natural capacitatea antioxidanta. 

 

10.Bea apa din surse curate sau filtrate

 

A bea apa in cantitati indestulatoare zi de zi este o necesitate a corpului uman pentru a putea functiona eficient. Din pacate, chiar si apa este puternic poluata, astfel ar trebui sa alegem apa filtrata sau minerala din surse de incredere.

 

11.Redu cantitatea de produse chimice toxice prezente in casa ta

 

Esti expus unor toxine periculoase in fiecare zi fara sa iti dai seama, mai ales cele din propria ta casa.

Substantele chimice cum ar fi Trichloroethylene, Benzen, Formaldehyde, Xylene si Toluene au devenit, din pacate, parte din aerul pe care-l respiram.

Din fericire, mama-natura are raspunsul pentru aceasta situatie si este chiar unul frumos- plantele de casa.

12.Suplimentarea cu Glutathione (glutation)

 

Inca se discuta daca suplimentarea orala cu Gluthatione poate fi eficienta sau ajuta organismul tau, astfel se recomanda mai degraba schimbari ale modului de alimentatie si ale stilului de viata in general.

In timpul unui studiu s-a observat cresterea nivelului de Glutathione in organism in conditiile in care s-a suplimentat zilnic. Efectele suplimentarii au disparut la o luna de la intrerupere. S-a observat insa o legatura stransa intre stilul de viata si concentratiile de Glutathione, chiar si in perioadele in care s-a folosit suplimentarea.

 

Concluzie:

Glutathione este cel mai important antioxidant care previne deteriorarea celulara, ajutandu-te sa eviti imbolnavirea si imbatranirea prematura. Un stil de viata echilibrat, care sa tina cont de toxinele din alimentatie, mediu si apa te va ajuta sa pastrezi niveluri constante de Glutathione in corp. Alege sa consumi alimente bogate in Sulf, Seleniu, Acid Folic, Vitaminele B, C si E etc. Un bun ajutor s-a dovedit a fi si proteina din zer de calitate. Legumele cu frunze verzi si condimentele ar trebui sa-ti imbogateasca toate mesele.

 

Referinte:

Facebooktwittergoogle_pluspinterest